7 powodów dla których warto mieć fanpage na Facebooku

Powrót do wpisów

Bez mediów społecznościowych trudno jest się obejść w dzisiejszych czasach. Duża większość firm posiada własne profile, na których znaleźć można nie tylko oferty produktów lub usług, lecz także wartościowe informacje, ciekawostki. Bardzo dobrym narzędziem biznesowym jest Facebook. Poznaj 7 powodów, dla których warto mieć założyć na nim firmowy fanpage.

Spis treści

    1. Co wchodzi w skład systemu Facebooka?
    2. Powód I: Poprawa widoczności w Internecie
    3. Powód II: Budowanie rozpoznawalności marki
    4. Powód III: Reklama, która trafia do właściwej grupy docelowej
    5. Powód IV: Możliwość prowadzenia działań PR w Internecie – ocieplanie wizerunku
    6. Powód V: Internetowe biuro obsługi klienta
    7. Powód VI: Budowanie społeczności
    8. Powód VII: Pozycjonowanie firmowej strony
    9. Podsumowanie

 

CO WCHODZI W SKŁAD SYSTEMU FACEBOOKA?

 

Do grupy Facebooka należą Messenger, Instagram oraz Facebook Audience Network – sieć, która przesyła reklamy na zewnętrzne strony internetowe. Obecnie jest to najpopularniejsza grupa kanałów komunikacyjnych w Polsce. 

Facebook posiada bardzo dużą grupę użytkowników, w skali miesiąca korzysta z niego około 20 mln osób. Są to osoby w różnym wieku. Natomiast najliczniejszą grupę ludzi młodych, w wieku 18-24 lat, znaleźć można na Instagramie. 

Wśród użytkowników social mediów, których jest sporo i przybywa coraz więcej, firmy poszukują potencjalnych klientów, zakładając własny, firmowy profil. Na fanpage publikują treści, grafiki, video, linki przekierowujące poza serwis, komunikują się z klientami. Jakie korzyści przynosi firmowa strona na Facebooku?

 

POWÓD I: POPRAWA WIDOCZNOŚCI W INTERNECIE

 

Użytkownicy Facebooka produktów i usług poszukują nie tylko w Google, lecz także korzystając z wyszukiwarki na swoim prywatnym profilu. Wyszukiwarka Facebooka, podobnie jak Google, przeszukuje sieć pod kątem nazw firm, słów kluczowych. Jeżeli potencjalny klient odnajdzie właściwy sklep internetowy czy firmę, bardzo szybko może się z nim skontaktować, bez dzwonienia czy oczekiwania na odpowiedź na zapytanie przesłane za pomocą formularza kontaktowego. Może wysłać wiadomość, sprawdzić, czy została odczytana, napisać komentarz, przeczytać opinie.

 

POWÓD II: BUDOWANIE ROZPOZNAWALNOŚCI MARKI

 

Firma widoczna w sieci ma szansę zyskać duże grono obserwujących. Im więcej osób przygląda się danej marce, rozmawia o niej, kojarzy ją z określonymi produktami czy usługami, tym lepsze są wyniki sprzedaży tej firmy. Jeżeli na fanpage znajdzie się atrakcyjny content, przyciągające uwagę zdjęcia, grafiki i filmy, tym baczniej odbiorcy będą przyglądać się marce i tym lepiej ją zapamiętają.

 

POWÓD III: REKLAMA, KTÓRA TRAFIA DO WŁAŚCIWEJ GRUPY DOCELOWEJ

 

Tradycyjne formy promocji, jak reklama radiowa czy rozdawanie ulotek, nie zawsze trafiają tam, gdzie powinny. Ulotki często lądują w koszu, a nagranie radiowe dociera do wielu osób kompletnie niezainteresowanych jego treścią. 

Facebook oferuje targetowanie reklam według określonych kryteriów, takich jak wiek, płeć, zainteresowania, miejsce zamieszkania i wiele innych. Dzięki niemu można trafić z przekazem do takiej grupy docelowej, która najbardziej będzie zainteresowana danym produktem lub usługą.
 
 

 

POWÓD IV: MOŻLIWOŚĆ PROWADZENIA DZIAŁAŃ PR W INTERNECIE – OCIEPLANIE WIZERUNKU

 

W dobie rosnącego znaczenia mediów społecznościowych, działania PR w Internecie bardzo skutecznie wpływają na budowanie i ocieplanie wizerunku marki, zwłaszcza na etapie wprowadzania jej na rynek. Wizerunek firmy w social media wpływa na to, jaki obraz marki utworzy się w umysłach i sercach odbiorców.

Firmowy fanpage może stać się miejscem, w którym odbywa się dialog nie tylko z klientami i kontrahentami, lecz także z partnerami biznesowymi i z konkurencją.

 

POWÓD V:  INTERNETOWE BIURO OBSŁUGI KLIENTA

 

Firmowy fanpage, tak samo jak prywatny profil na Facebooku, umożliwia kontakt poprzez wiadomości pisemne i głosowe, spotkania wideo oraz komentarze pozostawiane przez obserwujących pod postami. Taki sposób kontaktowania się jest bardzo wygodny, zarówno dla klientów, jak i właściciela firmy. Prowadzenie firmowego profilu to także sprawna komunikacja. Szybkie odpowiadanie na wiadomości, reagowanie na komentarze, podnosi wiarygodność marki w oczach klientów.

 

POWÓD VI: BUDOWANIE SPOŁECZNOŚCI

 

Wokół profilu firmy tworzy się społeczność osób związanych z daną marką. Aktywnie komunikując się z osobami obserwującymi stronę, zdobywamy ich sympatię i zaufanie. Stały kontakt umożliwia poznanie ich potrzeb, oczekiwań pod względem oferty firmy.

 

POWÓD VII: POZYCJONOWANIE FIRMOWEJ STRONY

 

Profil na Facebooku pozytywnie wpływa na pozycjonowanie firmowej strony internetowej. Im więcej fanów, tym większy ruch tworzy się na firmowej stronie. Częstotliwość odwiedzin na stronie przekłada się z kolei na lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania Google.

 

PODSUMOWANIE

 

Jak widzisz, założenie i prowadzenie profilu firmowego na Facebooku niesie ze sobą rozmaite korzyści – od usprawnienia obsługi klienta; poprzez budowanie widoczności Twojej firmy w sieci; na wzroście bazy potencjalnych klientów kończąc. W dzisiejszej rzeczywistości to absolutny must have do efektywnej komunikacji z rynkiem, na którym działasz.

 

Faktem jest też, że prowadzenie komunikacji na Facebooku (jak i we wszystkich innych social media)  jest zajęciem absorbującym i wymagającym połączenia różnych kompetencji. Pisanie postów, projektowanie grafik, montowanie wideo, odpowiadanie na komentarze i wiadomości prywatne, analiza ruchu i zainteresowania, przygotowywanie rolek do relacji, oznaczanie produktów na zdjęciach, ustawianie kampanii reklamowych Social Ads…ufff, jest tego sporo.

 

Jeśli nie masz czasu na nabywanie tych umiejętności, nie masz serca do śledzenia ciągle zmieniających się trendów w social media i co najistotniejsze – zależy Ci na szybkim postawieniu Twoich mediów społecznościowych na nogi, pomyśl o zleceniu tego zadania zespołowi dysponującemu wszystkimi niezbędnymi kompetencjami.

 

Odezwij się do nas, opowiedz o swoim biznesie i oczekiwaniach, a my przedstawimy Ci propozycję skutecznych działań. Zapraszamy!

Zadzwoń: 508 234 180
lub napisz: biuro@mediaart.pl  |  m.me/grupa.mediaart

 

 

Powrót do wpisow