Jak zwiększyć zasięg na Facebooku

Powrót do wpisów

Facebook, jak i inne media społecznościowe, to potężne narzędzia, z pomocą których można skutecznie reklamować firmę, podnosząc sprzedaż i zyski. Dobrze prowadzony profil firmowy, atrakcyjne posty z ciekawą treścią i grafiką to połowa sukcesu. Jak zwiększać ich zasięg na Facebooku, by móc docierać do coraz szerszego grona odbiorców?

 

Spis treści

    1. Buduj relacje
    2. Przekazuj wartościowe treści
    3. Dbaj o to, aby profil firmowy nie był nudny
    4. Sprawdzaj, jakie posty cieszą się popularnością
    5. Oznaczaj strony innych firm
    6. Podsumowanie
    7.  

       

      1. BUDUJ RELACJE

       

      Budowanie relacji to w pewnym sensie cel działania platformy Facebook. Właśnie dla nawiązywania i podtrzymywania kontaktu ze znajomymi z niej korzystamy. Na Facebooku można przedstawić swoją firmę nie tylko od strony profesjonalnej, oficjalnej, w kontekście oferowania czegoś na sprzedaż.

      Warto pokazać normalną, “ludzką” twarz organizacji, przedstawić pracowników oraz różne nieoficjalne ciekawostki z życia firmy. Odbiorcom podoba się zwykle takie podejście i zaczynają się komunikować, komentować posty, zwiększając tym samym ich zasięg.

      Nietypowe, zabawne posty zamieszczane od czasu do czasu są bardzo miło odbierane przez społeczność internautów i zwiększają ich aktywność. Aby zbudować dobre relacje z odbiorcami, należy odpowiadać na komentarze, reagować na nie, a nawet zadawać pytania i prowokować dyskusję. Również komentowanie z profilu firmowego postów na innych stronach przyczynia się do zwiększenia zasięgów. Internauci zaintrygowani komentarzem będą odwiedzać nasz profil.

       

      2. PRZEKAZUJ WARTOŚCIOWE TREŚCI

       

      Jakie treści najczęściej udostępniają odbiorcy? Oprócz przedstawiających prawdziwe życie, także tych zabawnych i oryginalnych, dużo udostępnień mają posty wartościowe, zawierające konkretną wiedzę na dany temat. Jeśli internauta stwierdzi, że wpis zawiera istotne informacje, które mogą być przydatne także dla jego znajomych, poda je dalej. W ten sposób zasięg profilu firmowego znacznie się zwiększa.

      Informacje przydatne dla odbiorców, które dodatkowo przekazane są w atrakcyjnej formie, rozchodzą się bardzo szybko. Post raz udostępniony może rozchodzić się dalej i docierać do nowych osób, które mogą stać się potencjalnymi klientami firmy. Również algorytmy Facebooka preferują użytkowników, którzy potrafią angażować swoich odbiorców, zwiększając jeszcze zasięgi.
       
       

       
       

      3. DBAJ O TO, BY PROFIL FIRMOWY NIE BYŁ NUDNY

       

      Profil firmowy nie może skupiać się jedynie na promocji towarów czy usług. Typowo reklamowych postów powinno być jedynie 20%. Pozostałe posty powinny być skupione na budowaniu wokół marki społeczności, czyli zawierać treści opisane wyżej. Atrakcyjna musi być nie tylko treść, ale i forma wpisów. Warto oprócz wysokiej jakości grafiki wykorzystać nagrania wideo i transmisje na żywo.

      Posty z podlinkowaniem do bloga generują ruch na stronie firmowej, zachęcając czytelników do poszukiwania tam bardziej szczegółowych informacji na różne tematy.

       

      4. SPRAWDZAJ, JAKIE POSTY CIESZĄ SIĘ POPULARNOŚCIĄ

       

      Obserwując profil, zauważamy jaki rodzaj postów najbardziej angażuje odbiorców, skłania ich do komentowania i udostępniania. Dokładnym źródłem informacji są statystyki Facebooka. Analizując je, dowiadujemy się szczegółowo, na jakie treści najlepiej reagują nasi odbiorcy, do ilu osób docierają posty. Dysponując taką wiedzą, możemy tworzyć kolejne wpisy, podobne do tych, które wygenerowały największe zasięgi.

      Wiele postów, które kiedyś cieszyły się dużą popularnością, można powtórzyć. Muszą to być treści ponadczasowe, nie tracące na aktualności. Wybierając wpisy do repostowania, trzeba sprawdzić, czy pasują do obecnej rzeczywistości i czy zawarte w nich informacje nadal mogą być przydatne.

       

      5. OZNACZAJ STRONY INNYCH FIRM

       

      Oznaczając w swoim poście profil innej firmy sprawiamy, że nasz wpis pojawia się automatycznie na jej stronie. Nie należy jednak robić tego bez konkretnego powodu. Nie zawsze nawet zaprzyjaźniona firma życzy sobie tego. Takie oznaczenie powoduje podwójne zasięgi, warto więc porozumieć się z podmiotami działającymi w podobnej branży co do współpracy w tym zakresie.

      Stosując wyżej wymienione zasady, zwiększamy zasięg organiczny naszych postów, czyli taki, który powstaje naturalnie. Jeśli do tego mądrze wykorzystamy możliwość płatnej reklamy na Facebooku, możemy wiele zyskać. Posty sponsorowane kierujemy do wybranej grupy odbiorców, zdefiniowanej pod względem wieku, płci, preferencji i polubień, lokalizacji.

       

      PODSUMOWANIE

       

      Media społecznościowe niezmiennie pozostają bardzo efektywnym sposobem zwiększania świadomości marki oraz pozyskiwania nowych klientów. Korzyści z konsekwentnego, interesującego i analitycznego prowadzeniach profilu na Facebooku (i w innych social media) jest wiele, lecz ma to też drugą stronę – wymaga wiedzy, zaangażowania i trzymania ręki na pulsie.

      Zwykle jest tak, że jako właściciel firmy masz na głowie szeroki zakres obowiązków związanych z bieżącym prowadzeniem firmy i jej rozwojem. Nawet jeżeli delegujesz pewien zakres obowiązków (np. księgowość), to i tak jest sporo tematów, z którymi musisz się mierzyć każdego dnia, a doba – jak to się mówi – nie jest z gumy i ma tylko 24 godziny.

      Dlatego podpowiadamy, że zamiast uczyć się obsługi social media od początku, lepiej okreslić, jakie cele chcesz osiągnać, w jakim czasie, na jakim rynku i powierzyć zadanie komunikacji i reklamy na Facebooku zespołowi posiadającemu już niezbędne kompetencje. Odezwij się do nas i przekonaj się, jak możemy pomóc Ci w zwiększeniu zasięgów (i zysków) dzięki social media. Zapraszamy!
       
      Zadzwoń: 508 234 180
      lub napisz: biuro@mediaart.pl  |  m.me/grupa.mediaart

Powrót do wpisow